New Peugeot e-308 en e-308 SW: 100% elektrische versie voor beide 308-modellen

Gepost op 15 september 2022

New Peugeot e-308 en e-308 SW: 100% elektrische versie voor beide 308-modellen

DE TWEE 100% ELEKTRISCHE PEUGEOT 308 EN 308 SW SILHOUETTEN

  • ALLURE: 100% elektrisch en 100% onweerstaanbare 308 sedan en stationwagen
  • ALLURE: Eerste 100% elektrische stationwagen van een Europese fabrikant
  • UITMUNTENDHEID: Nieuwe 115 kW/156 pk motor, nieuwe generatie batterij
  • UITMUNTENDHEID: 12,7 kWh/100 km, benchmarkrendement in het C-segment
  • EMOTIE: Het plezier van 100% elektrisch rijden met de PEUGEOT i-Cockpit®.

De twee nieuwe PEUGEOT 308-modellen, de sedan en de Estate SW, zijn al beschikbaar in een elektrische plug-in hybride versie en zullen vanaf 2023 beschikbaar zijn in een 100% elektrische versie. PEUGEOT zal de eerste Europese fabrikant zijn die een 100% elektrische break aanbiedt. De elektrische 308 en 308 SW worden aangedreven door een gloednieuwe elektromotor met een vermogen van 115 kW (156 pk) en een actieradius van meer dan 400 km (WLTP-cyclus), afhankelijk van het uitrustingsniveau. Dit dubbele aanbod is een compromisloos antwoord, perfect aangepast aan de behoeften van klanten in het C-segment: de unieke look van de 308 wordt gecombineerd met het rijplezier dat kenmerkend is voor PEUGEOT-modellen, en met toonaangevende efficiëntie, met een gemiddeld energieverbruik van 12,7 kWh. De nieuwe PEUGEOT E-308 en E-308 SW, die beschikbaar zijn in de uitrustingsniveaus Allure en GT, komen medio 2023 achtereenvolgens op de markt.

202209 e308 SW

ALLURE

Het design van de nieuwe PEUGEOT E-308 en E-308 SW is zowel geworteld in het PEUGEOT-DNA als in een dynamische, hoogwaardige referentiewereld. De langere motorkap verbetert het silhouet, de volumes zijn sensueel en scherp, en het nieuwe embleem van het merk wordt trots weergegeven in het midden van de grille. De algehele optimalisatie van de architectuur komt de binnenruimte ten goede. Aan de voorkant omlijst de hoektandvormige lichtsignatuur de Matrix LED-koplampen, waardoor de 308 en 308 SW perfect in de PEUGEOT-familie worden geïntegreerd, net als de drieklauwige LED-lampen aan de achterkant.

Speciaal voor de 100% elektrische versies van de PEUGEOT 308 en 308 SW is een nieuwe 18-inch aluminium velg ontwikkeld. De aerodynamische efficiëntie is bijzonder goed ontworpen om de prestaties te optimaliseren.

202209 e308 back

UITMUNTENDHEID

Op de nieuwe PEUGEOT E-308 en E-308 SW wordt een gloednieuwe volledig elektrische motor gelanceerd: met 115 kW (156 pk) en 260 Nm koppel (beschikbaar vanaf 0 km/u) voor onmiddellijke respons. De nieuwe motor zal de E-308 geruisloos aandrijven, zonder trillingen en zonder CO2-uitstoot. Deze motor vormt een aanvulling op het huidige aanbod, dat bestaat uit 180 pk/132 kW en 225 pk/162 kW plug-in hybrides en versies met interne verbrandingsmotor.

De versnellingsbak van de PEUGEOT E-308 en E-308 SW optimaliseert zijn actieradius en behoudt tegelijkertijd een hoog prestatieniveau met een reactievermogen dat specifiek is voor elektrische motoren.

De batterij is ook van de nieuwe generatie. Het is een 54 kWh hoogspanningsbatterij (51 kWh nuttig) met een nieuwe chemie. De batterij heeft een nieuwe chemische samenstelling met 80% nikkel - 10% mangaan - 10% kobalt, die werkt op 400 volt en een bereik van meer dan 400 km mogelijk maakt volgens het WLTP-protocol (goedkeuring in uitvoering).

Efficiëntie was een grote zorg voor de ingenieurs van de PEUGEOT E-308 en E-308 SW, aangezien de gecombineerde inspanningen op het gebied van motor, batterij, aerodynamica (optimalisatie van de voorkant en onderkant), gewichtsoptimalisatie (EMP2-platform) en vermindering van wrijving verliezen (klasse A-banden) heeft het mogelijk gemaakt om een ​​opmerkelijk laag gemiddeld energieverbruik te bereiken: 12,7 kWh per 100 km, een maatstaf onder 100% elektrische voertuigen in het C-segment.

Om het energieverbruik zo effectief mogelijk te beheren, kan de bestuurder bovendien zijn of haar rijmodus selecteren (ECO, NORMAL en SPORT) en zelfs, dankzij de modus "BRAKE", de vertraging verhogen wanneer het gaspedaal wordt losgelaten om de energieterugwinning te optimaliseren.

De ingebouwde driefasige lader wordt standaard geleverd en heeft een vermogen van 11 kW. De laadbus accepteert alle laadmodi. Vanaf een openbaar laadpunt van 100 kW gaat het laadvermogen van het voertuig in minder dan 25 minuten van 20% naar 80%.

202209 e308 interior

EMOTIE

Voor zijn bestuurder en passagiers bieden de nieuwe PEUGEOT E-308 en E-308 SW de nieuwste generatie van de PEUGEOT i-Cockpit®, herkenbaar aan:

  • zijn compacte, verwarmde stuurwiel, gewijd aan rijplezier en gecontroleerde wendbaarheid,
  • het driedimensionale digitale head-updisplay, dat kan worden aangepast en geconfigureerd,
  • het centrale 10-inch touchscreen.

De nadruk is gelegd op vakmanschap in de cabine, inventiviteit met volledig configureerbare virtuele i-toggles en connectiviteit, inclusief de nieuwste i-Connect® Advanced-technologie, een infotainmentsysteem dat de rij- en reiservaring intuïtiever en lonender maakt.

Er is een reeks diensten beschikbaar om het leven van onze klanten elke dag gemakkelijker te maken. Er is een MyPeugeot®-applicatie beschikbaar op de smartphone, die communiceert met het voertuig en een planning op afstand kan plannen, of een thermische pre-conditioning op afstand kan starten.

Met de smartphone-applicatie Free2Move e-solutions kunnen gebruikers hun reis plannen door te anticiperen op de oplaadfasen dankzij de integratie van de oplaadstations die op de route aanwezig zijn.

Expertise & ervaring
Familiebedrijf
Integrale & flexibele aanpak
Grote geografische spreiding
compleet aanbod
Klantgerichtheid