New e-208: meer dan 400km rijbereik
Gepost op 28 september 2022
NIEUWE e-208 100% ELEKTRISCH: MEER PLEZIER, EFFICIËNTER EN MEER DAN 400 KM BEREIK MET EEN NIEUWE ELEKTRISCHE MOTOR
• UITMUNTENDHEID: De nieuwe elektrische technologie van de e-308 komt eraan met de e-208!
• UITMUNTENDHEID: Ultrazuinig, gemiddeld verbruik van 12 kWh/100 km
• EMOTIE: 15% meer vermogen en 10,5% meer 100% elektrisch bereik
• ALLURE: Elektrisch kampioen in Frankrijk en Europa
Na een eerste optimalisatie eind 2021, waardoor de actieradius reeds werd vergroot, zal de PEUGEOT e-208 in 2023 beschikken over een nieuwe elektrische aandrijflijn: het maximale vermogen zal toenemen van 100 kW/136 pk naar 115 kW/156 pk, terwijl grote inspanningen op het gebied van efficiëntie het gemiddelde energieverbruik zullen verminderen tot slechts 12 kWh, waardoor de actieradius wordt vergroot tot meer dan 400 km . Zeer significante verbeteringen voor het plezier, het budget en het dagelijks leven van gebruikers!
De PEUGEOT e-208, de 100% elektrische versie van de 208, ziet er fantastisch uit, is uitgerust met de modernste uitrusting en biedt veel rijplezier dankzij de elektrische technologie en de PEUGEOT i-cockpit® met zijn compacte stuur. Dit garandeert directe sensaties en ongeëvenaarde bediening. Zijn vele kwaliteiten hebben hem tot een enorm succes bij klanten gemaakt: sinds de lancering in 2019 zijn er bijna 110.000 geproduceerd, maar bovenal leidt de PEUGEOT e-208 sinds begin 2022 de verkoop in het elektrische B-segment in Europa en, in dezelfde periode op de 1e plaats voor alle segmenten van elektrische voertuigen die in Frankrijk worden verkocht.
Eenvoudig dagelijks bruikbaar
De PEUGEOT e-208 is leverbaar met twee typen ingebouwde laders, voor elk gebruik en voor alle laadoplossingen: standaard een enkelfasige lader van 7,4 kW en als optie een driefasige lader van 11 kW. Bovendien is de PEUGEOT e-208 in staat tot snelladen: vanaf een openbaar laadpunt van 100 kW is het mogelijk om in minder dan 25 minuten van 20% naar 80% te laden.
Dankzij een drukknop op de middenconsole kan de bestuurder een van de drie beschikbare rijmodi (ECO, NORMAL en SPORT) selecteren om de actieradius of de prestaties te vergroten.
Via de 'BRAKE'-modus, geactiveerd door een andere knop op de bedieningslijn van de versnellingsbak, kan de gebruiker ook de energieterugwinning verhogen en de vertraging bij het loslaten van het gaspedaal accentueren.