Citroën Oli: Toekomstplannen

Gepost op 3 oktober 2022

Citroën Oli: Toekomstplannen

Citroën Oli [all-ë]: een radicale, verantwoordelijke en optimistische aanpak geeft de aanzet tot gedurfde toekomstplannen voor het merk.

Citroen Oli website 2

INSPIRATIE:

  • Citroën ‘oli’ [all-ë] is een manifest in de vorm van een verrassend concept vol intelligente ideeën om de status quo op te schudden. Een routekaart voor een optimistische en functionele elektrische mobiliteit om het dagelijks leven van iedereen in de nabije toekomst te verbeteren.
  • Citroën ‘oli’ gaat in tegen de huidige trends in de auto-industrie naar steeds zwaarder, complexer en duurder elektrisch gezinsvervoer en wil de maatschappelijke en mobiliteitsuitdagingen van morgen aangaan.
  • Een ontwerp dat de innovaties van AMI weerspiegelt om toegankelijke, verantwoorde en uiterst veelzijdige mobiliteit te bieden.
Citroen Oli website 3

AMBITIE:

  • Citroën oli streeft naar een optimaal levenscyclusbeheer (Best In Class) door gewicht en complexiteit te verminderen en gerecycleerde en recycleerbare materialen te gebruiken, voor een betere levensduur, betrouwbaarheid en toegankelijkheid.
  • Citroën oli is een optimistisch ideeënlaboratorium op wielen, een veelzijdig manifest boordevol intelligente en realistische ideeën voor morgen.
  • Een streefgewicht van 1.000 kg voor een actieradius van 400 km, een verbruik van 10 kWh per 100 km dankzij een maximumsnelheid van 110 km/u voor maximale efficiëntie en een oplaadcapaciteit van 20 tot 80% in slechts 23 minuten.
  • Geïnspireerd door Citroën oli, implementeert het Merk een nieuwe benadering van eigendom, diensten en ervaringen voor klanten van elektrische voertuigen.
Citroen Oli website 4

VINDINGRIJKHEID:

  • Veel meer dan een auto, de metgezel van je dagelijkse leven, praktisch als je ermee rijdt of niet.
  • Een elektrisch apparaat met intelligente capaciteit en vermogen om elektriciteit terug te schakelen naar het net, de woning of een accessoire (V2G en V2L) voor wonen en rijden.
  • Een onconventioneel silhouet met een strak uiterlijk dat functionaliteit, efficiëntie en duurzaamheid combineert.
  • Een sterke persoonlijkheid en een intelligente aanpak geïnspireerd door industrieel design voor modulaire multi-activiteit.
  • Efficiënt, met identieke voordeuren, bumpers en beschermingselementen en het gebruik van lichtere materialen.
  • Vlakke motorkap, dak en vloerpanelen van de kofferbak van gerecycleerd honingraatkarton en uiterst sterk, waarop kan worden gestaan.
  • Unieke hybride staal/aluminium wielen met duurzame en intelligente Eagle GO-banden, gemaakt in samenwerking met Goodyear.
  • Het interieur is ruim en licht, met een innovatief dashboard dat de smartphone van de bestuurder herbergt en informatie projecteert over de hele breedte van het dashboard.
  • Zetels met 'mesh' rugleuningen, wasbare vloeren en lichtgewicht recycleerbare materialen.
  • Levenscyclus: ontworpen om te worden opgeknapt, opgewaardeerd en gerepareerd met gerecycleerde onderdelen ter bevordering van duurzaamheid, een lange levensduur en meerdere levens.
Citroen Oli website 5

MISSIE:

  • Oli belichaamt perfect de missie van Citroën: een eenvoudige, toegankelijke en intelligente oplossing voor elektrische mobiliteit bieden om het dagelijkse leven van mensen te verbeteren met een zo klein mogelijke impact op ons milieu.
  • Oli zal ideeën, designelementen en innovaties inspireren die zullen worden toegepast op toekomstige modellen van het Citroën-gamma.
  • Oli huldigt de nieuwe interpretatie van het karakteristieke chevronlogo van Citroën in, dat de nieuwe merkidentiteit definieert en geleidelijk aan zal worden toegepast op alle nieuwe modellen.
Citroen Oli website 6
Expertise & ervaring
Familiebedrijf
Integrale & flexibele aanpak
Grote geografische spreiding
compleet aanbod
Klantgerichtheid